j a i h o
☂ Never Be Replace

Annyeonghaseyo

j e e h a a | j a i h o




안녕하세요.

About TingTong My World Diary OLDER NEWER



As'salam & annyeonghaseyo.
You've stuck in my unprivate diary. So please be nice here or i call My Superman to KILL you !


Bigfootsss

URL blog wajib ada not email
Please put ur link correctly
No Ads are allowed
Harsh words are NOT allowed
Can exchange link here
---------------------------------------------

| |


Followers

Credits

Template : mrsmyungyeol
Inspired : Arrien Inspirit
Tutobies : Inspiriteu
Best Views:Infiniteu
Owner: Jaiho

novel - andai itu takdirNya
Sunday, August 16, 2009 • 9:32 AM • 0 eLement{s}
,,aku bru jer hbes bce bku ni,,
,,tjuknye 'ANDAI ITU TAKDIRNYA',,
,,best sngt,,
,,cerita yg btl2 dh buat aku sedih n terharu sngt2,,
,,betapa teguhnya seorg isteri dlm mnempuh pelbagai dugaan dr Yang Maha Esa,,
,,demi anak yg disyangi,Dania..dia sngup melakukan apa sja,,
,,memang sedih gler lh cter ni,,
,,ble korang semua bce bru lah korang tahu kisah nye,,





sinopsis :


Novel ini ditunjangi oleh watak Aleya, iaitu seorang gadis yang sedang menuntut di salah sebuah universiti di England. Di sana, dia telah bertemu dengan seorang jejaka yang bernama Syed Aizril. Aleya hanya memendamkan perasaan cintanya terhadap Syed Aizril dari jauh. Namun, dalam satu kerja kursus, mereka telah ditugaska bersama. Dalam tugasan tersebut, Aleyalah yang membuat segala-galanya manakala Syed Aizril asyik berhibur. Setelah kerja kursus tersebut dihantar, Syed Aizril telah dipanggil oleh professor kerana disyaki tidak membantu Aleya. Natijahnya, Syed Aizril mula membenci Aleya..


Setelah mereka berdua graduasi, Aleya secara kebetulan bekerja di syarikat milik Syed Aizril. Entah mengapa, hubungan mereka menjadi semakin rapat. Namun, akibat angkara cemburu tidak bertempat, Syed Aizril mula mengesyaki ketelusan cinta Aleya. Memburukkan lagi keadaan, Aleya telah pergi ke rumah Syed Aizril kerana mendapat satu panggilan memaklumkan rumah Syed Aizril terbakar. Namun, apa yang dikatakan adalah dusta semata-mata kerana setelah tiba disana, pegawai JAIS tiba dan menangkap mereka. Ini semua angkara sahabat Syed Aizril sendiri yang berhati busuk.


Setelah mereka dikahwinkan, pelbagai seksaan dihadiahkan kepada Aleya oleh Syed Aizril sebagai menzahirkan kebenciannya yang membuak. Pada satu babak, Aleya terpaksa tidur di dalam tandas dan terpaksa berlapar sepanjang malam kerana tidak dibenar mengambil sebarang makanan dari rumah banglo mewah milik keluarga Syed Aizril. Tidak cukup dengan itu, kemudiannya Aleya mendapati dia menghidapi kanser otak pula.


Pergolakan keluarga, soal cinta tanpa teras kepercayaan, soal sahabat dan banyak lagi disentuh dalam novel hebat ini. Namun, ada satu babak dalam novel ini yang agak memeranjatkan, yang aku fikir sungguh keterlaluan iaitu apabila Syed Aizril merogol isterinya dan membiarkannya terdampar di tepi jalan... ah, sungguh kejam! Logikkah? Yang lebih tidak masuk akal, setelah semua penyeksaan zahir dan batin yang diberikan oleh Syed Aizril, cuba korang semua fikir apa pengakhiran novel ini... Aleya bersama Syed semula atau tidak? Korang pasti terkejut kerana ini bukanlah cerita dongengan yang mempunyai pengakhiran yang sebegitu indah bagiku..

Kuasa cinta, tiada siapa yang dapat menghalang. Mereka kembali bersatu atas penyesalan Syed Aizril. mereka bersatu menyulam bahagia dan menyemai kasih antara dua hati


,,congratulation to Puan Siti Rohamizah,,
,,this is the best novel,,


.............^_^...........