j a i h o
☂ Never Be Replace

Annyeonghaseyo

j e e h a a | j a i h o




안녕하세요.

About TingTong My World Diary OLDER NEWER



As'salam & annyeonghaseyo.
You've stuck in my unprivate diary. So please be nice here or i call My Superman to KILL you !


Bigfootsss

URL blog wajib ada not email
Please put ur link correctly
No Ads are allowed
Harsh words are NOT allowed
Can exchange link here
---------------------------------------------

| |


Followers

Credits

Template : mrsmyungyeol
Inspired : Arrien Inspirit
Tutobies : Inspiriteu
Best Views:Infiniteu
Owner: Jaiho

apa semua nie ?
Tuesday, October 13, 2009 • 5:05 PM • 0 eLement{s}

kadang-kadang tu kan kita sendiri tak terfikir sama ada kita ni pernah atau tidak melukakan hati seseorang...lebih-lebih lagi kawan kita sendiri..mungkin kadang-kadang tu kita hanya memikirkan kepentingan dan msalah kita sendiri tanpa menyedari ada hati yg telah kita lukakan sehingga mnyebabkan luka itu kini menjadi lebih parah...
sukar kn untk kita menilai sejauh mana kejujuran yg ada pada seorang kawan...namun apa yg boleh kita lakukan...?kawan itu tidak semestinye hanya diperlukan ketika kita berada dalam kesenangan...x!...kawan itu lebih bermakna jika bersama-sama dalam keadaan susah mahupown dalam keadaan senang sekalipun..
bahkan..kawan itu lebih bermakna dalam hidup setiap insan berbanding dengan yg lain....
kadang-kadang....kita tidak sedar...kawan kita memerlukan pertolongan...tp...pernahkan kita membantunya..?pernahkan kita sedar akan kesedihan yg dialami oleh seorang kwn..?mungkin tidak...
ada orang kate...kawan itu umpama bunga ros...dipandang cantik...namun.....dipegang sakit...adakah itu ertinya kawan..?namun sukar untk aku ungkapkan...apakah erti kwan yg sbenarnye....bg aku...aku tidak pernah menjumpai kawan yg sejati dalam hidup aku...namun...aku redha andai..aku tidak berkesempatan untk mempunyai kawan yg sejati seumur hidup aku...mungkin aku tidak mnyedari...atau ini adalah takdir hidupku...namun apa yg bleh aku lakukan...?aku terlalu leka dalam memilih kwan tanpa mnyedari aku telah tersalah membuat pilihan yg tepat dalam hidupku....mungkin salahku....
kawan...
apa ertinya kawan jika tidak suka menolong...apa ertinya kawan..jika asyik bermasam muka..apa ertinya kwan jika kejujuran dipertikaikan...apa ertinya kawan..jika tiada rasa kasih syg...apa ertinya kawan jika..tiada belas kasihan..apa ertinya kwan jika kebaikan tidak dinilai...apa ertinya kawan jika diri tiada teman...kwan yg mulia..kwan yg sbenar...kawan yg sejati...dimanakah letaknya kejujuran jika terdapat dendam di hati..?
adakah erti kawan itu akan bermakna lg..?