j a i h o
☂ Never Be Replace

Annyeonghaseyo

j e e h a a | j a i h o




안녕하세요.

About TingTong My World Diary OLDER NEWER



As'salam & annyeonghaseyo.
You've stuck in my unprivate diary. So please be nice here or i call My Superman to KILL you !


Bigfootsss

URL blog wajib ada not email
Please put ur link correctly
No Ads are allowed
Harsh words are NOT allowed
Can exchange link here
---------------------------------------------

| |


Followers

Credits

Template : mrsmyungyeol
Inspired : Arrien Inspirit
Tutobies : Inspiriteu
Best Views:Infiniteu
Owner: Jaiho

- MARIMAR . hahaha
Thursday, April 7, 2011 • 1:33 PM • 0 eLement{s}

ahah ! ada tak sesapa kat sini tgok cter nieyhh 


ya ! MARIMAR . cter nie lama dh kot . tahun bpe ntah x ingt . 
tapi aku dh tergila-gilakan kt cter nie . 
best kot coz pmpwan dlm cter nie comeyl bangat dong ! 
hahaha . lol !

[ hero + heroin dya ]






Sinopsis

Keluarga Aldama terlibat dalam nahas kapal terbang dan menyebabkan Lupita Aldama menemui ajal. Gustavo Aldama pula dibawa ke hospital sementara Marimar Aldama pula terdampar di sebuah pulau terpencil. Marimar ditemui oleh Lola Pancho Perez lalu diwa ke rumahnya. Disebabkan Marimar hilang ingatan Lola Cruz Perez cakap kat Marimar bahawa dia dan Pancho adalah nenek dan atoknya. Maka jadilah dia Marimar Perez(ada rantai leher tertulis nama Marimar). Bila dah besar dia jatuh cinta kat Sergio Santibanez yang hensem tu. Sergio buat keputusan untuk kahwin dengan Marimar sebab pada mula dia hanya nak gunakan kenaifan si Marimar ni untuk sakitkan hati Angelika si mata duitan. Tapi lama-lama dia pula jatuh cinta kat Marimar. Disebabkan perkahwinannya dengan Sergio itulah dia menghadapi pelbagai kesengsaraan termasuk kematian atok dan nenek angkatnya dalam kebakaran. Pastu dia tukar nama dia jadi Bella dan lahirkan anak dia yang dinamakan Cruzita di bandar. Sergio pulak tak tahu pasal anak ni.

Setelah melalui bertahun2 tanpa menghentikan pencarian, Gustavo jumpa kembali dengan Marimar tapi dia tak kenal sebab Marimar tukar nama. Tapi akhirnya dia tahu gak la Marimar anak dia dan tak lama lepas tu Gustavo mati yang bermaksud semua harta keluarga Aldama jatuh ke tangan Marimar. Dengan bantuan mak sedara dia Tia Esperanza dan kawannya Innocencia dia pergi ke US dan bertukar daripada gadis naif dan miskin kepada seorang wanita yang kaya dan sofistikated,Bella Aldama. Bila dia balik Filipina Rodolfo San Jinez nak kahwin dengan dia atas sebab masalah kewangan tapi Sergio nampak Bella dan tahu itu adalah Marimar. Dia cakap kat Rodolfo yang Marimar isteri dia tapi Rodolfo tak percaya. Marimar pulak reject Rodolfo masa majlis perkahwinan dan cakap dia masih mencintai Sergio.

Angelika pulak bawa Renato yang mula lemah memori ke luar negara apabila Villa Santibanez mula hadapi masalah. Dia 'jaga' Renato dan bagi 'ubat' yang semakin melemahkan daya ingatannya. Renato pulak sedar tentang tindakan Angelika. Angelika balik ke Filipina untuk teruskan rancangan dia tapi Marimar tak senaif dulu dan mula membalas dendam menyebabkan Angelika kehilangan segalanya. Angelika hantar Renato ke hospital mental tapi dia dapat lari. Akhirnya dia bersatu balik dengan Sergio. Marimar pulak beli Villa Santibanez dan akhirnya memaafkan Sergio. Diorang memulakan perancangan untuk membalas dendam terhadap Angelika . 

p/s : kalau nk tau lebih detail , korunk tgok la cter nieyhh kt tv3 :)